Projektdagar och bröllop

25 november 2013
 
Igår, innan vi åkte hem från Kolar hjälpte vi en familj med deras jordbruk. Vi la vattenledningar i jorden och rensade ogräs. Rätt tråkigt arbete egentligen men det känns ju samtidigt bra att hjälpa till. Resan hem till Bangalore gick nästan dubbelt så snabbt som till Kolar och efter att vi fått rum på skolans Guest house och en varm dusch gick alla elever och åt på en italiensk restaurang tillsammans! Bra dag helt enkelt. 
 
Idag började projektdagarna som pågår fram till onsdag. Vårt största mål med Indienresan är ju faktiskt vårt gymnasiearbete och nu är det dags att ta tag i det på riktigt. I Sverige skrev vi en projektplan som även översattes till engelska och skickades till skolan i Indien. Utifrån dem har lärare och elever på Christ junior collage planerat och bokat  in olika studiebesök åt oss. Jag var inställd på att följa med Annmari och Olivia till slummen för att hälsa på våra fadderbarn då jag hade skrivit det som en önskan i min projektplan. Det blev dock så långt ifrån vad jag hade tänkt. Jag, Elias och Heléne åkte nämligen tillsammans med Chetan, Caroline och Akshara till ett indiskt bröllop. Elias gymnasiearbete handlar om arrangerade äktenskap så det passade honom perfekt och jag fick vara med om en riktigt rolig upplevelse som jag kommer skriva ett separat inlägg om senare!
 
På eftermiddagen åkte vår lilla grupp till ett shoppingcentrer som heter Phoenix och ligger en knapp timma från skolan. Det fanns så mycket bra affärer att jag bara hann gå in i tre stycken innan vi behövde åka hem igen... Tur att hela fredagen är tillägnad just shopping, då ska alla tjejerna åka dit. Längtar! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0