Intervju med Annmari

Jag vill inte att mitt gymnasiearbete bara ska handla om veckorna i Indien, utan också förberedelserna inför resan. Därför har jag valt att göra intervjuer med några elever som ska med, för att ge er en inblick i deras föreberedelser.

Först ut är Annmari, även kallad klassens mamma. Annmari är kanske den allra mest omtänksamma vi har i vår klass, som ser och bryr sig om alla. Därför känns det såklart hur skönt som helst att ha med henne på resan. 

Hur känns det inför resan?
Det känns jättekul! Jag ser verkligen fram emot den, trots att jag inte riktigt fattat att jag ska åka. 

Vad ser du mest fram emot?
Allt! Få se och lära mig nya saker.

Hur har du förberett dig?
Mentalt har jag förberett mig på att jag  i Indien kommer få se saker jag aldrig tidigare har sett, att jag måste vara beredd på att jag egentligen kan få se vad som helst. I övrigt har jag packat med mig saker jag anser vara nödvändigt för den här resan. 

Vad tror du blir jobbigast?
Jobbigast för mig kommer nog vara att jag är tvungen att kliva ur min bekvämlighetszon. Det går inte att ha en dålig inställning eller vara feg, man måste våga! Sen kommer även toabesöken vara jobbiga, haha, men det är något man får ta. 

Vår resa handlar i första hand om att göra vårt gymnasiearbete, vad ska du göra för arbete i Indien?
Jag kommer att göra mitt arbete tillsammans med Olivia och det kommer handla om våra fadderbarn som vi på Lerums Gymnasium tillsammans har. Vårt arbete kommer att gå ut på att vi ska försöka få så många som möjligt att blir engagerade till att vilja bli faddrar. Under resan i Indien kommer vi även att besöka barnhemmet där vi kommer att träffa våra fadderbarn!

Vad har du för förväntningar? 
Mina förväntningar är nog väldigt höga, men jag tror inte att jag kommer bli besviken. 

Tack för hjälpen Annmari!

Kommentarer
Postat av: Nina

Va kul att du länka bloggen på facebook, I'm gonna be your number one reader ! Haha! :))
Haha, Annmari är ju för go också!!
/Nina S

2013-11-11 @ 17:45:14
URL: http://ninass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0