Andra dagen i Hampi

16 november 2013
 
Idag vaknade alla lyckliga efter en riktigt god natts sömn. Hotellet i Hampi hade kanske de mjukaste sängarna vi kommer ha i Indien. Frukosten vi åt var däremot inte en lika rolig upplevelse. Jag, tillsammans med flera andra har väldigt svårt att äta stark mat till frukost, speciellt när det känns som att man ska bli sjuka av den... Saknar redan svenne-frukosten med yoghurt och bröd! Andra och sista dagen i Hampi spenderades i varje fall återigen tillsammans med vår helt underbara guide, vandrandes bland alla templen. Efter en heldag på samma ställen skulle man kunna tro att en till dag skulle vara långtråkigt, men för varje ny kulle man passerade sträckte sig en ny, helt unik vy fram. Dock vet jag inte riktigt vad mer jag ska skriva om Hampi eftersom gårdagens inlägg täckte det mesta. 
 
Dagens absoluta höjdpunkt var när vi runt sex tiden skulle gå upp på ett berg och se solnedgången. Det var så vackert och mäktigt att se ut över alla tempel och byggnader från en annan vinkel. Samtidigt var det svårt att förstå att det fanns folk som levde sina liv på dessa platser. När vi skulle gå ner för berget igen möts vi av en hel flock apor, kanske världens coolaste djur om ni fråga mig eftersom de rör sig så likt människor. Då frågar guiden om vi vill mata dem. Det var helt klart det häftigaste jag varit med om i mitt liv, att stå ansikte mot ansikte med en fri apa, samtidigt som den äter ur mina bara händer.  Det kan jag leva länge på! 
 
Idag har jag även fått min första dos av hemlängtan... Det är jobbigt att vara borta från pojkvän och familj i tre veckor när den längsta resan innan har varat en vecka. Dock är jag omringad av så fantastiska och öppna människor som på nolltid muntrar upp mig och får mig att tänka på annat. Dessutom sitter vi alla i samma sits så alla har en förståelse för varandra.  
 
För tillfället ligger vi på en buss på väg tillbaka till Bangalore. För några timmar sedan visste jag inte ens att det fanns liggbussar och det känns rätt komiskt alltihop. Men sängarna är faktiskt väldigt sköna och efter en lång dag i 30-35 graders värme tror jag vi kommer somna gott. Om ca. 8 timmar är vi i Bangalore igen. 
 
Dagens citat:
"Jag gick i bajs" 
"Hahaha"
"Jag med" 
"Hahaha" 
"Jag med"
- Annmari, Linda och Olivia när de skulle gå ombord bussen och alla tre lyckas trampa i bajs. Nu luktar bussen mindre gott...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0