Tack!

Jag vet att jag skrev extremt dåligt de sista dagarna i Indien men jag ville mest bara ta in allt och njuta till fullo. Dessutom gjorde vi inte särskilt mycket. Dagarna spenderades på skolans tak i solen samt i olika shoppingcentrum för att inhandla de sista sakerna. Sista kvällen är dock värd att nämnas! Alla eleverna åkte nämligen till U.B City som är ett exklusivt shoppingcenter och åkte upp till våning 16, till Sky Bar. Det var bland det coolaste jag varit med om. Utsikt över hela Bangalore, ett stort dansgolv i skiftande färger och hög musik. Vi käkade middag och dansade tills de stängde (som förövrigt är klockan halv 12 på en fredag haha!). Sista låten som spelades var av Swedish House Mafia, det blev alltså det perfekta avslutet på en fantastisk resa. 

Flygresan hem gick snabbt och smidigt och plötligt var vi tillbaka på hemmaplan igen. Alla tjejerna grät när vi åter träffade familjerna och det kändes helt overkligt att tre veckor hade gått sen vi sågs sist! Det var svårt att förstå att allt var över. Resan vi hade sett fram emot så länge var helt plöstligt över och vi skulle tillbaka till verkligheten igen... 

Trots att vi är hemma igen är detta inte mitt sista inlägg här. Jag kommer posta några fler inlägg så småningom, bland annat om bröllopet vi var på samt om kvinnorna i Indien. Det kommer vara mer faktabaserat, men trots det hoppas jag inte ni kommer sluta kika in här då och då!

Det jag slutligen vill göra är att säga tack! Tack till Annmari, Olivia, Linda, Felicia, Elias, Carl-Hampus, Mattias och Jonas för att ni har varit det bästa tänkbara resesällskapet och för att vi trots stridigheter har utgjort ett riktigt dreamteam tillsammans. Tack till Karin, Lena, Helene och Tobias för att ni orkade med oss i tre veckor, för att ni både stöttat och pressat oss och helt enkelt varit grymma lärare. Tack till Christ University för er gästvänlighet och förmåga att visa upp Indien och Bangalore ur flera olika vinklar. Tack till våra sponsorer för de stipendium vi fått som i sin tur gjort resan möjlig. Tack till Lerums gymnasium för att ni erbjudit oss denna fantastiska möjlighet att få åka till Indien. Tack till ER, föräldrar, elever, vänner och lärare för att ni läst bloggen varje dag och motiverat mig att hålla igång den.

Tack 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för att du gjort den här fina bloggen. Du har gjort det bra tycker jag. Tacksam att få ta del av saker ni gjort! Vilken resa!!!
Kram från Anna, Elias mamma

2013-12-03 @ 08:02:09
Postat av: annmari

blir helt gråtfärdig!
Helt underbar är du Andrea, och alla ni andra. Bästa resan tack vare er.. DREAMTEAM <3

2013-12-03 @ 16:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0